View Single Post
  #2  
Old May 10th, 2009, 04:58 AM
Honest's Avatar
Honest Honest is offline
The Observer !
 
Join Date: Dec 2008
Location: Mumbai (India)
Posts: 1,488
Honest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond reputeHonest has a reputation beyond repute
Re: Who really runs the Indian media? How secular is our Indian media?

Cha Pai, I was aware of these facts and was planning to post the same in TEXT format.

Here is the text format of the above Video with some more FACTS. The text marked in RED COLOUR is not their in the Video but they are also the FACTS OF INDIAN MEDIA.

Quote:
A VERY INTERESTING ARTICLE ... ONE MUST READ
There are several major publishing groups in India , the most prominent among them being the Times of India Group, the Indian Express Group, the Hindustan Times Group, The Hindu group, the Anandabazar Patrika Group, the Eenadu Group, the Malayalam Manorama Group, the Mathrubhumi group, the Sahara group, the Bhaskar group,and the Dainik Jagran group.

Let us see the ownership of different media agencies.

NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain Supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan . Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of the Communist party of India . His wife and Brinda Karat are sisters.

India Today which used to be the only national weekly who supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.

CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its branches in all over the world with HQ in US. The Church annually allocates $800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.

Times group list:
Times Of India , Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust, Femina, Vijay Times, Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more.. Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council¢ does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.

Star TV: It is run by an Australian, who is supported by St. Peters
Pontifical Church Melbourne.

Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.

The Hindu:
English daily, started over 125 years has been recently taken over by
Joshua Society, Berne , Switzerland . N.Ram's wife is a Swiss national.
Indian Express: Divided into two groups.

The Indian Express and new Indian Express (southern edition) ACTS
Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.


Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao.
Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh .


Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.
The Statesman: It is controlled by Communist Party of India.

Kairali TV: It is controlled by Communist party of India (Marxist)

Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.

Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar.

Gujrat riots which took place in 2002 where Hindus were burnt alive,
Rajdeep Sardesai and Bharkha Dutt working for NDTV at that time got around 5 Million Dollars from Saudi Arabia to cover only Muslim victims which they did very faithfully. Not a single Hindu family was interviewed or shown on TV whose near and dear ones had been burnt alive, it is reported.


Tarun Tejpal of < <http://tehelka.com/>Tehelka.com regularly gets flat check from Arab countries to target BJP and Hindus only, it is said.
The ownership explains the control of media in India by foreigners. The result is obvious.
__________________
Zindagi Ek Sulagti Si Chita Hai Saahir !
Shola Banti Hai, Na, Yeh Bujh Ke Dhuvaan Hoti Hai !!
Reply With Quote